Hemmagjord majonäs/aoili

Receptet jag använde till majonäsen/aoilin jag gjorde igår kommer ifrån 56kilo.se och jag måste skriva precis som hon,det är så enkelt så jag kommer aldrig mer att köpa färdig! Och så gott det blev! Tillsammans med det nybakta brödet kunde jag nästan drömma mig bort till maten i Grekland :)

Recept:
1 helt ägg
2 dl neutral olja
1 msk lime eller citronsaft
1-2tsk senap (dijon om du är strikt)
salt och peppar efter smak och tycke

2 vitlöksklyftor
ca 1,5-2 msk creme fraiche

Gör såhär:
Häll ner alla ingredienser (kylskåpskalla) i en hög skål och mixa till du får en krämig konsistens. Riv alternativt pressa ner 2 vitlöksklyftor och tillsätt en klick creme fraiche. Häll över i en glasburk och låt stå i kylen en stund innan servering så vitlöken får komma till sin rätt.

Voila! :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0