Visst får man bära på en viss ånger?

Ramlade just över ett instagramkonto på en tjej som pluggar och utnyttjar sin 'lediga' tid till fullo. Hon tränar, springer och lägger ner mycket tid på kost, hälsa och sånt som gör henne lycklig. Vart kommer då min frågeställning ifrån?

Jo, jag ska förklara. Jag ångrar mig. Jag ångrar att jag inte tog tillvara på den fria tid min skoltid innebar. Jag ångrar att jag inte engagerade mig mer i min kost och i min hälsa. Jag ångrar att jag inte tog träningen på lika stort allvar som jag gör idag. För om jag hade gjort det, tagit tillvara på all min lediga tid och utnyttjat den till fullo, så kanske jag redan nått mitt mål.

Så idag är mitt budskap till er: ta tillvara på er tid! Tänk inte imorgon, börja idag. För ju längre tid du skjuter upp saker och ting, desto längre tid kommer det ta dig att nå ditt mål.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0