Det här med att definiera en känsla

Var en sväng på stan idag och kom över lite smågrejer. Kom att tänka på ganska snabbt att jag med lite lättare känsla numera kan gå in i en provhytt. Jag behöver inte med ångest prova något längre eftersom jag vet att om det inte skulle passa så finns det större storlekar, förut var det svårt att tänka så (om man inte väljer att gå på bb-avdelningen).

Jag känner mig lättare i sinnet och kan t.om få känna ren glädje i provrummet då jag får på mig sådant jag tidigare bara har drömt om. Idag var en sån dag. Jag grabbade tag i en korsett på ren impuls och började påväg mot provrummen ångra mig lite. Jag har aldrig tidigare vågat prova något sådant i tron om att det ändå inte skulle passa. Jag provade den och döm om min förvåning när det faktiskt passar, och sitter perfekt. Det är en härlig känsla och den bara fortsatte komma. En tröja jag plockade på ögonmått visade sig vara en small och ett par shorts i storlek 38, då det var den enda storleken som fanns, visar sig sitta alldeles ypperligt.

Det börjar sakta men säkert smälta och bli förståeligt, det här med att min kropp inte är densamma. Det är dagar som idag som gör det hela något verkligare. Det är dags för huvudet att komma ikapp kroppen och det tar sig... :-)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0