Frukost/lunch tips

Idag testade jag för första gången att göra microbröd för att sedan toasta. Det blev över förväntan då man fick den där toastade ytan. Jag hade ost, salami, skinka och creme bonjour mellan mina bröd, men där sätter ju enbart fantasin gränser! :)
 
Recept (blir två bröd, som sedan läggs ihop till en toast):
3 msk mandelmjöl
1 msk fiberhusk
2 ägg
salt
 
Gör såhär: Vispa upp äggen och tillsätt resten av ingridienserna, låt sedan svälla i några minuter innan du delar upp smeten i två delar. "Bre" ut smeten på en tallrik eller dylikt och kör i micron på full effekt i ca 2 min. Vänd sedan brödet och kör en kort stund till så att brödet blir relativt torrt på båda sidor. Gör sedan samma sak med nästa halvan av smeten. När du har två bröd lägger du på det du tycker bäst om och klämmer ihop bröden och lägger ner i mackjärnet. Sedan har du en mättande och god variant av en varm macka. Smaklig måltid! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0