Dagens middag

Blev en sen middag ikväll, men ack så god! Hade en del älgfärs kvar sedan igår så jag gjorde iordning älgfärsburgare som blev över förväntan! Tycker älgfärsen har en tendens att bli lite torr men de här burgarna blev helt magiskt goda och saftiga :)
 
Recept:
ca 600g älgfärs
1 tsk kalv-eller oxfond
½ - 1 tsk sambal oelek
1 msk pofiber
1 tsk soja
kryddor
(jag använde salt, peppar, cayenne, chili och vitlökspulver)
 
Tillbehör:
Hamburgerdressing
Rödlök
Sallad
Bacon
Aoili
Ost
 
Såhär gör du:
Mosa ihop färsen med de övriga ingridienserna och låt ta ihop ca 5 min. Rulla sedan fem stora bollar som du sedan plattar ut. Platta hamburgarna rätt tunna då de tar ihop rätt ordentligt då de steks. Stek ca 2 min på varje sida och tillsätt sedan osten för att smälta. Låt hamburgarna vila ett par minuter innan du serverar dom. Stek bacon om så önskas och lägg på hamburgarna. Toppa med det du tycker bäst om och du har en alldeles ljuvlig middag! :)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0