Dagens middag

Idag blev det en sån där "man tager vad man haver" middag. Jag tog fram stekt kött ifrån frysen och improviserade ihop en gryta med bland annat morötter, ölkorv, färskost och grädde. Blev sååå gott! Idéen med ölkorv kommer sedan jag bodde hos min moster ett par veckor för ett par år sedan och då var jag rätt skeptisk, men åh så gott det blir! Fantastiskt med smak ger det :)
 
Eftersom det ekade ganska tomt när det gäller tillbehör så fick jag idéen om att försöka göra mig på lchf-pasta. Har gjort det tidigare till lasagne vilken blev den godaste jag hade ätit, så det var med stora förhoppningar jag gjorde iordning "tagliatelle". Det blev helt klart godkänt men det blir ju inte som vanlig pasta. Lite mer kompakt men gott för er som lessnat på blomkål eller annat  :)
 
Recept (2pers):
3 ägg
100g färskost
0,40dl fiberhusk (inte fullt en halv dl)
salt
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 150 grader. Vispa upp äggen fluffigt. Tillsätt sedan resten av ingridienserna och vispa smeten slät. Låt den sedan svälla i ca 10 minuter. Häll sedan smeten på ett bakplåtspapper och dra ut smeten så gott det går med en sked eller dylikt. Olja sedan in ytterligare ett bakplåtspapper och lägg med den oljade sidan ner mot smeten. Kavla ut tills smeten täcker plåten. Grädda sedan i ca 10 minuter, med bakplåtspapper på båda sidor. När det är färdiggräddat drar du av det övre papperet och låter pastan svalna. Skär sedan i lagom stora bitar/remsor och värm på när det är dags att servera. Bon appetit! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0