Dagens lunch

Blev en rejäl sovmorgon imorse och det var garanterat välbehövligt. Min kropp sa ifrån lite igårkväll och visade indikationer på halsont vilket jag hoppas, peppar peppar, enbart berodde på något tillfälligt. Men vi vilade ut båda två idag och startade dagen med en pannkakslunch. Har varit så sugen på pannkakor de senaste dagarna att jag kände det var på tiden att ta med tålamodet in till köket. Vanligtvis brukar inte lchf-kost vara så mycket bökigare att laga än "normal" kost men pannkakor må då vara undantaget. Dom är rätt svår att steka tyvärr. Men det blev ett par lyckade och vi fick i oss tillräckligt för att mätta magarna iaf :)
 
Recept:
5 ägg
4dl grädde
1 dl mandelmjöl
3 msk fiberhusk
en nypa salt
 
Gör såhär:
Börja med att vispa upp äggen. Tillsätt sedan resterande ingridiernser och rör ihop ordentligt. Låt smeten vila/svälla några minuter och stek sedan pannkakorna i rikligt med smör, eller kokosfett, på medelhög värme.
 
Servera med vispgrädde, bär eller lågkalorisylt för er som inte är lika strikt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0