Tacopaj/gratäng

Jag fick förfrågan om att lägga upp receptet på den tacopaj/gratäng jag gjorde tidigare i veckan, så här kommer det. Enkelt men ack så gott!
 
Recept (räcker till 3-4 pers):
400g köttfärs
150g färskost
250g keso
1 paprika
tacokrydda
purjulök
ost
 
Såhär gör du:
Sätt ugnen på 200 grader. Stek sedan köttfärsen och häll på ca 5 msk hemmagjord tacokrydda, alternativt en påse tacokrydda. Hacka sedan paprikan i mindre bitar, finhacka även ca 1 dl purjulök. Sedan blandar du ihop keson med färskosten. Häll ner köttfärsen i en form (jag använde två mindre pajformar). Bre över kesoblandningen, strö över paprikan samt löken och skär/riv sedan ost så det täcker formen. Låt de stå i ugnen ca 20-25 minuter (tills osten smält och fått fin färg). Servera med en god dipp eller salsa, samt en fräsch sallad. Enjoy! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0