Lökringar ala lchf

Fick frågan för ganska länge sedan på instagram om de lökringarna jag hade till min hamburgertallrik var lchfvänligt, och naturligtvis! Experimenterade lite och vips så hade jag lökringar! Smakar inte som på max, men helt klart godkända :)

Recept:
Mandelmjöl
Kryddor
Gul lök
Ägg

Gör såhär:
Skär den skalade löken i skivor (inte för tunna). Vispa upp 1-2 ägg. Blanda mandelmjöl och valfria kryddor i en tallrik. Doppa sedan lökringarna i ägg och mjölblandningen. Fritera i fritös alternativt i kastrull tills de fått färg och blivit knapriga (ta upp en och känn efter om du är osäker). Servera med tex en god aoili att dippa i och du har ett superbra tillbehör eller snack.







Kommentarer
Jeanikee

Det lät jättegott! Det måste jag prova!!!

Svar: Men vad kul! Det är jättegott! Ska testa panera med fläsksvålar nästa gång och se om det blir någon skillnad. Rätt var det är så blir det ännu godare :)
Erica

2013-02-23 @ 14:21:53
URL: http://www.jeanikee.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0