Lite lyx såhär en fredag

När jag stod där på löpbandet imorse kände jag ett riktigt sug efter min skagenröra. Och eftersom jag redan igår tagit fram räkor så blev valet inte speciellt svårt då jag kom hem. Super enkelt och så hejdundrande gott!

Recept:
Creme fraiche
Majonnäs
Citronsaft
Rödlök
Räkor
Peppar
Salt
Dill
(eventuellt rom för den som vill)

Såhär gör du:
Blanda ihop lika delar creme fraiche med majonäs. Finhacka rödlök (jag brukar använda en halv lök på 3,5-4dl röra) och blanda ner. Smaksätt sedan med citronsaft, dill och kryddor. Vill du så smaksätt även med stenbitsrom för mer 'vuxen' smak. Tillsätt sedan räkor som fått rinna av ordentligt och rör ihop allt. Servera med sallad, ägg, mackor eller i en lite twistad räkcoctail. Hoppas det smakar! :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0