Dagens frukost/lunch/middag

Klev upp tidigt men har ändå inte varit påtagligt hungrig förrän nu, så det blev en måltid såhär mitt i dagen. Lika bra var väl det då gubben åker och jobbar om en stund :)

Gjorde en variant av steak and cheese med köttet som jag gjort iordning tidigare. Vanligtvis görs dessa mackor på baguetter eller annat ljust fluffigt bröd. Jag tog det som fanns hemma vilket resulterade i franska till A och microbröd till mig själv.

Stekte sedan lök och paprika mjuka i smör och värmde upp köttet i samma kastrull. Bredde smaksatt färskost över bröden, täckte med spenat och öste på med köttet samt lök och paprikablandningen. Avslutade sedan med ost på toppen och körde in dom i ugnen på grillfunktionen. Tog ut bröden när osten smält och fått fin färg för att sedan servera med lite chilibea och aoili. Sååå gott!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0