Dagstripp till Sundsvall

Åkte från Övik tidigt imorse för att sedan landa i Sundsvall och birstacity. Tanken var att köpa hyllor som jag missade vid sista resan samt en del julklappar. Hade även kikat in årets skoterjacka och gissa om jag blev lycklig då vi kom dit! Butiken hade flyttat och hade nyöppningserbjudande på samma jacka som jag skulle köpa och var nedsatt med halva priset. Fick beslutsångest då jag även hittade en annan jacka. Väl framme vid kassan ser jag att ena jackan är lite skitig och det slutar med att hon drar av ytterligare på den som redan var halva priset på och vips, så fick jag den andra jackan iprincip gratis. Lycklig tjej lämnar Sundsvall med andra ord ;)

Insåg även en sak då vi skulle äta idag. Det är ganska många som har funderat över om det inte blir ganska bökigt att äta ute då man äter lchfkost. Men nej! Har man bara munnen med sig har jag aldrig upplevt att någon ifrågasatt mig när jag ber om att byta ut saker, ta bort eller lägga till. Åt två fantastiska måltider idag! Är även ganska övertygad om att ju längre man äter en viss kost desto enklare är det att välja bra mat. Det är ytterst sällan jag saknar tillbehör som strips, chips eller annat. Jag tycker det jag äter är så gott ändå så jag har faktisk tappat intresset för det andra omkring mig stoppar i sig. Dessutom mår jag bättre av det jag äter idag så valet blir ju ganska enkelt. Så till er som tror eller tycker att det blir krångligt att byta kost, det sitter förmodligen mer djupt rotat i er än i någon annan så var inte rädd för att prova! :)


Dagens lunch: Kyckling med sallad och bearnaisesås (byt strips mot sallad).


Dagens middag: Nachotallrik (ta bort chips och eventuellt bröd och be dom lägga på extra av det övriga). Enkelt, gott och ytterst smidigt när man är på språng! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0