Dagens middag

Efter allt pyssel och pyntande gjorde jag iordning en go middag. Tog fram en bit älgkött ur frysen tidigt igår och lät den tina. Gjorde sedan som jag oftast gör med älgkött och la den i kryddad mjölk över natten. Köttet blir så mycket mörare när man sedan ska tillaga det om man marinerar det så. Tar även bort lite av den distinkta viltsmaken som jag inte är så vrålförtjust i. Sedan lät jag köttbiten rinna av lite i ett durkslag innan jag skar köttet i lagom stora bitar/portioner. Torkade även av bitarna med lite papper innan jag stekte/grillade bitarna. Grillade bitarna i ca 3-4 min per sida och lät de sedan ligga i en form lindad i folie i ett par minuter innan jag serverade det. Till blev det en grönsallad, bearnaisesås och hemmagjort vitlöksmör. Till kvällsfilmen blev det efterrätt: alvestaglass och smält choklad. En riktig lyxarsöndag med andra ord :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0