Dagens frunch

Idag blev det frunch för både mig och gubben. Det är rätt tacksamt att ha en sambo som faktiskt ofta föredrar lchf-maten jag gör mot hans hylla i skafferiet (pasta, potatismos, bröd osv..). Det gör allt så mycket enklare för mig eftersom jag gärna lagar mat åt oss båda. Dessutom känns det bra att jag vet att han får i sig hälsosam mat, åtminstone här hemma :)




Recept på enkel och god omelett (1pers):
2ägg
en skvätt grädde
kryddor (jag använder salt, peppar, cayenne och ibland lite franska örter)
några skivor ost (jag använder goudaost)
0,5 paket bacon

Steker omeletten i en rejäl klick smör och tillsätter ett par ostskivor när jag vänt på omeletten. Sedan steker jag bacon och idag blev det även lite smörstekt sparris som jag kryddar med havssalt. Hur enkelt och gott som helst!



Kommentarer
Frida

Ser gott ut, bjuuu!

2012-11-22 @ 13:33:19
URL: http://storyoffrida.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0