Kycklingpaj ala' Johanna

Igårkväll slängde jag in några kycklinglår i ugnen och eftersom dom redan var klar ikväll så gjorde jag en variant av en supergod paj som Johanna och hennes mamma brukar göra, bortsett från pajskalet då naturligtvis :)



Recept:
kött från 3 stora kycklinglår (alternativt 1 grillad kyckling)
200g färskost
2/3 -1 hel burk med chunky salsa (beroende på hur starkt man vill ha och hur försiktig man är med kolhydrater)
riven ost

Jag började med att rensa kycklingen och la köttet i botten på en rund form. Sedan rörde jag ihop färskosten med salsan (jag använde 2/3 av en burk). Man kan om man vill salta och peppra ostsmeten, jag glömde det men det smakade kanoners iaf! Toppa med riven ost och gratinera i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter eller till osten har fått fin färg.

Till det serverar jag sallad och lite vitlöksdipp. Hur enkelt och gott som helst!

Tips är att tillsätta fefferoni,tomat, paprika, svamp eller andra goda grönsaker man har hemma så blir det en lite fylligare paj/gratäng :)




Kommentarer
johanna

Vart det gott utan pajdeg? :-)

Svar: Ja, det var riktigt smaskens! :D
Erica

2012-12-03 @ 08:15:31
URL: http://norman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0