En sån där dag..

Hej!

Dagen startades på stan med Johanna där det inhandlades vad jag hoppas är de sista julklapparna. Ska gå igenom det nu på en stund så att allt finns med. Känns skönt dock, att slippa springa runt stressad över att inte ha köpt en enda grej. En komplettering eller två kan man leva med ;)

Kom hem lämpligt till middagen och efter det har jag varit sugen på ALLT. Det var länge sen senast men ikväll har jag ätit allt möjligt och kommer förmodligen trycka i mig ännu mer innan kvällen är slut. Svårt att balansera när man inte längre är såhär sugen jämt. Dessutom svårare att avstå när man har så mycket hemma. Vet inte om det är brist på karaktär och självrespekt, eller om det helt enkelt är mänskligt, får helt enkelt låta det vara osagt och starta på nytt imorgon.. har en svag känsla av att det finns fler som har såna här dagar, är lite nyfiken på hur ni gör? Om ni har tips på hur man trotsar suget eller hur ni hanterar känslorna man får när det känns som att man har misslyckats?








Kommentarer
Johanna

Du misslyckas inte Erica! Ibland får man känna så, tror att det är fullständigt normalt! (Jag gör då det iallafall..) Och vad gör det om du äter lite extra någon kväll då? Du vet ju att du har "bra" dagar där du motstår det mesta ändå! Tänk på vilken skillnad från hur du/jag levt förrut, att det du tryckte i dig har gjort minimal med skada jämfört med hur det kunde sett ut förr :-) Du är duktig, glöm inte det!

PUSS

2012-12-06 @ 13:16:14
URL: http://norman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0