Det är nånting speciellt med luften vi andas här

Vaknade vid tio imorse av att en hund står och krafsar mot sängen. Vädret är helt strålande och solen fyller hela rummet av ljus. Så det blev att hoppa upp ur sängen och ner i kläderna för att fara iväg och handla lite. Efter det fördrev jag hela dagen med att lasta, klyva och stapla ved. Tre kubik blev det innan vi gav oss för dagen så nu är det bara hälften kvar! Känns skönt att kunna hjälpa till och framförallt att man har gjort något av dagen, timmarna bara flyger iväg ju! Sen blev det en grillmiddag med en härlig fräsch sallad till, vilket jag inte ens tänker ha dåligt samvete för. Min mage har börjat spöka igen på samma sätt som förra gången så det är bara att börja kombinera igen. Visserligen hade jag tankar om det redan innan men detta blev bara en tecken på att min kropp behöver mer energi än det jag ger den nu. Har kollat in LCHF metoden ganska grundligt och måste säga att jag är väldigt nyfiken och peppad på att testa. Jag menar, det kan ju inte skada? En helomställning krävs ju ändå när jag väljer att sluta med cambridge, så varför inte testa något som rent vetenskapligt ska vara bra och faktiskt fungera även på lång sikt. Någon med bra tips eller erfarenheter av denna metod får gärna kommentera så jag vet vad jag ger mig in på ;)

Nu på kvällen satt jag och njöt av solen på baksidan till en massa härliga tidningar som jag köpte idag. Finns inget bättre än solen i ansiktet och en bra tidning i händerna, det kan jag fördriva en hel dag med om fick! Nu ska jag spola av mig alla sågspån innan jag parkerar arslet i soffan. Av någon konstig anledning har jag en massa energi över, men jag kanske får spara den till morgondagen då det förmodligen vankas ännu mera jobb.






Ha en fin lördag allesammans! :)



Kommentarer
johanna

Skogshuggarn vet self ;-) Dell done!

2011-05-08 @ 12:32:25
Anonym

Well*

2011-05-08 @ 12:33:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0