Ska jag ta klivet och bli vuxen, på riktigt?

Sitter och lyssnar på musik och väntar att klockan ska bli fyra då jag får sluta. Dagen har som gårdagen gått otroligt fort och vi har även hunnit vara ute och njuta av det fina vårvädret. Fick lyxlunch också så det tackar vi för! Känns dock inte så lockande att åka hem då jag vet vad som väntar.. Klockan fem börjar tvättstugan, vilket inte är min starkaste sida. Men jag funderar på att slänga in en tvätt och ta mig en promenad för att få lite luft och vakna till liv lite. Det tar ut sin rätt att kliva upp fem på morgonen då man inte har förmågan att somna om kvällarna. Tursamt att vi har haft saker att göra och prata om under dagen, det blir mer uthärdligt att sitta inne då solen gassar utanför då tiden faktiskt går. Får se hur jag spenderar morgondagen, om jag eventuellt våldgästar i stugan över en natt bara för att få lite härlig tid för mig själv :)

Har för en liten stund sedan kommit in på ämnet hundar och gissa om jag är sugen.. Sitter och kikar på lite kennelklubbar just nu och det kliar i fingrarna. Vill så gärna ha en hund men trots att jag vet hur mycket jag skulle få ut av det så skulle det även finnas saker jag på ett eller annat sätt måste uppoffra. Bara det faktum att alla kanske inte tål hunden, att jag inte kan ta med mig den överallt eller att jag inte kan fara bort hur som helst vilket jag i dagsläget ser som en fördel med det liv jag lever. Jag vill så gärna.. En större hund, som jag får jobba med.. Eller en liten knähund som kan krypa upp i soffan. Helst båda två samtidigt, men det går ju inte. Hjälp mig!


(bild lånad från blocket)


(bild lånad från blocket)


(bild från shakiralines.se)
 



Kommentarer
Anonym

Vänta för all del, du hinner! Ett tips bara.. Det tar mer tid och kraft än man kan tro. :)

2011-04-24 @ 20:50:26
emma

kolla om det finns något typ center i umeå som har hand om hundar som typ blivit omhändertagna av någon anledning och som måste ha en skötare ett tag innan de kan få ett nytt hem eller liknande. Jag kanske har sett för mycket på Viasat Nature/Animal Planet men det kan ju finnas i umeå också! Då kan du ju testa hur det känns och vilken sort som passar dig :)

2011-04-25 @ 16:54:44
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0