Det bultar och det bankar






Ibland är det ganska skönt att fly verkligheten en stund. Fick göra det idag. Har sagt det så många gånger förut men det lugn som infinner sig hos mig då jag kommer till stugan är helt obeskrivlig. Det är precis som att all stress och ångest kryper ut ur kroppen och jag fylls med energi och välbehag. Ganska lustigt ändå, att en plats kan göra så mycket. Blev bara en kort visit idag men det behövdes!

Just det, jag gjorde en djupdykning i asfalten igår, med ansiktet först naturligtvis. Har inte blödit näsblod sedan jag var fyra år så chocken när det börjar rinna blod blev nog värre för mig än själva smärtan. Vaknade imorse av det dunkade i näsan och kom fram till att det förmodligen var nära att jag hade brytit näsbenet igår. Kan knappt sätta på mig glasögonen utan att skrika rakt ut. Hoppas bara att jag slipper bli blå också, det skulle ju som toppa allt. Mamma skrattade och tyckte det var hemskt roligt, ska inte de trösta en vid ett sådant tillfälle? :p Hon påstod att det inte var mer än rätt att jag klantar till det någon gång då det inte har hänt alltför ofta. Jag har ju som hållit mig undan olyckor och diverse andra onödigheter (peppar peppar..). Nåväl, jag lever ju iallafall och det känns nog värre än vad det ser ut som tur är. Men kul hade vi! Ska ut på vant-jakt någon dag i veckan då Angelicas stackars vante förmodligen har sett sina sista dagar. Så blir det när man inte har papper i handväskan :p

Nu väntar sängen, nattinatt mina vänner! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0