Idag är det sommar

Vaknade av att solen lös genom springorna i persiennerna imorse. Har nog aldrig vaknat på bättre humör. Tog med mig en del grejjer och begav mig ut till stugan där folket är i full rulle att måla om huset här bredavid. Har  slipat och målat en del ute och det känns precis som om man satt i mitten av sommaren och jobbade. Sjön nedanför ser fruktansvärt lockande ut, trots att isen bara för ett tag sedan tinade. Folk springer omkring i prickiga kalsonger och med bar överkropp här, men jag klagar inte! Det är inte en dag försent, det kan jag ju lova!

Har just stått och knåpat ihop en potatisgratäng med mamma, likväl som jag hjälpte till med detta inatt. Det var som jag sa till J när vi mitt i natten hjälptes åt att laga mat, det är så jag ser oss i framtiden. Dagen före jul, midsommar eller annan högtid. Långt in på småtimmarna kommer vi sitta där och skratta, hjälpas åt och njuta av varandras sällskap. Med den bilden kan jag inte låta bli att le och vara optimistisk inför framtiden. Allt ordnar sig, som någon klok människa sa en gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0