05.20 ringde klockan

I svår förtvivlan om att jag mot alla odds hade försovit mig nästan hoppade jag upp ur sängen imorse, för att sedan inse att klockan just ringt. Kände mig pigg fram till nu, då ögonlocken börjar säga ifrån. Det här är inget höjdarpass, men vad gör man inte för lite extra pengar?

Låg innan jag somnade igår och försökte föreställa mig allt jag måste köpa på Ikea-resan som blir i slutet på Maj. En träpall till klädkammaren iallafall. En skohylla, en hatthylla, fyrkants-hyllor, sängkläder, soffbord, tv-bänk, bokhylla, gardiner, sängbord.. ja, typ allt. Jag som tyckte mig ha så mycket redan, men det visade sig att allt jag ägde var i miniatyr versioner och ser på tok för litet ut i min nu stora lägenhet. Men sen när har jag klagat över att få handla nytt? Finns det överhuvudtaget någon som klagar över något sådant?

Just det, har glömt att berätta att vi var på personalmöte/middag/sammanhållning i tisdags. Spelade inomhus paintball som slutade med en rad blåmärken för alla tror jag. Men trots smärtan var det bland det roligaste jag har gjort. Adrenalinet som pumpar i blodet när man springer omkring och försöker hitta sina motståndare. Jag trodde aldrig jag skulle tycka sånt var roligt, men som tur är så är det bara ett spel. Bättre att agera ut under klara förutsättningar än i verkliga livet. Sedan var det middag på Plaza där vi såg en bra men något ovanlig teater. Den utspelade sig under middagens alla tre delar och gav oss delaktighet redan från start. Det var ett helt nytt koncept men det var också ganska roligt just av den anledningen. Paintballen var iallafall den dagens höjdpunkt, utan tvekan. Skulle vara riktigt roligt att få göra det på riktigt, utomhus. Har dock en svag känsla av att det gör betydligt mycket ondare. Men å andra sidan, smärtan är ju övergående.

12 timmar kvar till soffläge, counting down.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0