Den andra våldtäkten

Det är väl sällan någon som har missat all publicitet som uppdrag granskning fått pga sitt program igår. Om Linnea, 14 år och våldtagen. Om en by/samhälle som håller förövaren om ryggen, trots att han inte bara våldtar en tjej, utan två, och blir dömd för båda. Hur ett helt samhälle hyllar en våldtäktsman för att "han omöjligt kan vara en sån människa". Såg debatten idag och är förundrad över hur kommunen som i skola, kyrka och även invånare har agerat. VUXNA människor som sprider rykten och vägrar lämna en historia som man sedan länge har genomskådat. Det är sjukt och det gör mig förbannad att människor är så pass blåögda att man förstör två unga kvinnors liv för att man värdesätter normalitetsnormen och grann-principen högre. Att man är så rädd för att komma i konflikt med människor man sedan innan har haft en god relation till. Det slog mig dock att fokus fortfarande ligger på Linnea, som blev utsatt för första våldtäkten. Men Jennifer (om jag nu inte minns helt fel), hon är väl minst lika mycket offer som Linnea. Hon bor ju förfan kvar i denna guds fördömda by. Skamligt, jag är mållös. Vet inte om jag skrika, skratta eller gråta åt hur folk har valt att hantera denna situation. Förhoppningsvis kanske det händer något pga av detta, något som kan komma att bli till fördel för alla dessa utsatta människor som glöms bort och göms undan eftersom ingen vuxen "vet vad som försigår" på datorn. Bara synd att det ska få ha gått så långt för något som redan innan denna händelse har varit ett alltför uppenbart problem. SKAMLIGT!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0