Snöstorm ger svettpass

Började 15.30 med att åka ner på stan för att hämta F:s visakort som jag så fint får låna när mitt inte fungerar (känns nästan som att leva med en sambo). Sedan väntade jag in syster yster och hennes karl för att stoppa något i magen, sedan började handlingen. Tre och en halvtimme senare sitter jag nu här, svettig som en gris. Var bokstavligt talat tvungen att skotta hela parkeringen med omnejd för att överhuvudtaget ta mig in på min plats. Sedan var jag tvungen att skotta upp en gång för att kunna gå utan att behöva plumsa med fyra kassar att bära. Efter det var jag vuxen nog att skotta även grannens parkering, plus poäng till mig!

Nu väntar jag på att F ska komma inflygande och arg som ett bi över att ingen har skottat vägarna och för att hon har svårt att ta sig fram (det brukar nämligen låta så när det snöar). Men, vi får oss ett gott skratt varenda gång hon sätter igång. Vi har gemensamt kommit fram till att norra Sverige, eller norra världsdelen inte är något för henne som hatar allt vad snö innebär. Jag är bara glad, trots trafik-kaos att det snöar. Mer snö generar bättre skoterföre! Hoppas bara att det blir bra väder på lördag! :)



Kommentarer
hanna

hur fan kan du vara glad?!? jag har haft ett jävla helvette kan jag lova!! GIESHWOUESWEFUSBDFD hora så less jag är på snön!! (det trodde du aldrig jag skulle säga va?) blöh! checka in filmen på bloggen min nu ;)

2010-01-27 @ 23:27:39
URL: http://norman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0