Hualigen..

OJOJOJ! Som jag skrev i tidigare inlägg fick jag mig ett gott skratt då min käre vän kom och hämtade mig. Det var inte nog med att hon hade stått i en halvtimme och skottat fram sin bil, så hon var blöt från tårna upp till magen utan detta elände var ju tvunget att fortsätta. Hennes parkering var naturligtvis inte plogad heller så det var bara att leta fram spaden. Som tur var fick vi hjälp av en gosig gammal gubbe som höll humöret uppe. Vi fick in bilen i carporten, men senare fick vi den briljanta ideén att vi skulle fara och hyra film vilket genererade ännu mera jobb. Självklart körde vi fast, det var visserligen ganska oundvikligt men ändå. Så innan vi var färdiga var jag nersprutad av snö och F förbannad nå djuriskt. Tur att filmen gav oss ett gott skratt till slut.

Jag gillar snö och allt vad det innebär, men när åkarna som har hand om plogningen inte kan hålla efter blir jag mestadels bara förbannad. Till saken hör att det orsakar mer olyckor än utbrott. Inte ens vägarna inne i stan var plogade vilket innebar att vi hälften av vägen fick hålla vänster trafik. Nåja, jag hoppas det ger med sig lite så man tar sig fram och tillbaka till jobbet imorgon.

Godnatt! :)


Kommentarer
mossi

Vaddå plogning??? Här finns ingen som plogar. Totalt kaos när det kommer snö. En gång kom en traktor och körde ihop en massa snö som blev liggande precis utanför vår parkering... suck

Inne i stan är det totalkaos. Bilar står insnöade och spåren i vägen blir djupare och djupare! Folk äger varken spade eller isskrapa och en del har inte ens vinterdäck, suck

2010-01-28 @ 00:27:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0