1 Februari

Om två dagar är jag ett helt år äldre. Pappa frågade idag hur det kändes, att fylla 21. Ja, som förra gången jag fyllde år säger väl jag då. Till saken hör att min far känner sig äldre ju äldre vi blir och han börjar nog inse att tiden flyger iväg ganska fort. "Ja men i ett naffs är du 25, sen 30 och innan du vet ordet av det har du fyllt 50. Tiden går så jävla fort!". Ja, han har nog rätt min far. Det känns som igår när man cyklade ner till stan/teg minst två gånger per dag, när man var på disco på hamnmagasinet och när gräsmatten på bygget var där saker och ting hände. Jag och J träffades första gången för snart 8 år sedan, det är helt galet! Inte konstigt att man börjar känna varandra utan och innan. Inte bara det, jag har vänner som går så långt tillbaka i tiden som förskolan. Även om det är vänner jag inte träffar dagligen så är jag glad att ha er i mitt liv, för oavsett hur långt det är mellan gångerna så vet jag vart ni finns.

Vi kom även fram till att jag har gått halva min Socionom utbildning i Mars, förstår ni!? Det är helt galet vad tiden flyger iväg fort! För bara ett tag sedan hade jag planer på att ta paus och jobba istället, men vafan tjänar det till när jag bara har halva tiden kvar och då en termin innebär praktik? Som det känns idag är det bara att stå ut och kämpa sig igenom nästa halva. Har börjat komma ikapp det jag har varit tvungen att ta igen och fick idag veta att jag är godkänd på juridiktentan vilket i sig släppte en stor sten från mitt hjärta. Saker och ting börjar gå rätt bra nu och jag hoppas att det håller sig i den riktningen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0