Myskväll

Nå, nu har alla mina kära vänner farit hem för natten. Kom hem från jobbet strax efter 19 och rullade in bilen i samma sekund som J stängde av sin motor, timing! Vi gick in för att slänga ihop lite käk och trots att det blev olika måltider på tallriken är det alltid lika trevligt med middagssällskap! Efter vi hade ätit slöt sig även Emelie och Josse till våran lilla grupp, och innan vi skulle hämta systeryster kom även Frida. Det blev det bästa av det bästa, top notch (!?) helt enkelt! Såg en film jag för tillfället inte kan komma ihåg namnet på, men om vi fick skratta! Som vanligt har det en tendens att spåra en del då vi alla hamnar i samma rum, och med tanke på att vi såg en komedi så behövdes det inte mycket innan vi alla brast ut i skratt. Det är mysigt sånt här, att samlas allihop. Det är bara synd att man gör det allt för ofta. Men det är lite som J och E sa nu innan de for, vi behöver inte träffas varje dag för att slippa den där obekväma tystnaden, den uppstår ändå aldrig! Skulle den mot förmodan uppstå (vilket känns som en omöjlighet för tillfället) så skulle det kännas tryggt ändå. E har funnits vid min sida, om än från och till, ända sedan vi gick på lågstadiet. Det är länge, och det känns fruktansvärt roligt att ha kvar folk som verkligen har hunnit lära känna en, på riktigt.

".. och du Erica, du kommer vara lika galen då som du är nu!". Ja, något i den stilen, och det är lika sant som det är sagt. Visserligen har jag mycket kvar att lära om livet och alla växer vi som personer efter var dag som går, men de åsikter och värderingar som jag har i dagsläget är förmodligen något som jag kommer leva med resten ut. Det känns äntligen som att jag har hittat en del av mig själv! Om jag mot förmodan skulle tappa den biten igen, kan ni hjälpa mig att hitta den då, nu när ni vet hur den ser ut? :)

Nej, nu blev det alldeles för djupt snack för att jag själv ens ska förstå vad jag menar.  Summan av kardemumman måste ändå vara att jag är lyckligt lottad som har så underbart finna människor i min omgivning, alla har inte sådan tur!

Nu ska jag förstöra ytterligare en natt med blödande ögon, twilligt! Sov gott mina vänner :)


Kommentarer
hänniii

hehe, jamen nu är den bra bara för att den tillhör turkiet :P

2009-09-19 @ 11:18:47
URL: http://norman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0