Låånghelg

For till skolan idag efter nio, och kom inte ens innanför dörrarna då jag fick veta att vi inte skulle vara i skolan idag, och inte heller imorgon. YEY, tänker då jag, som var trött och inte motsträvig för fem öre över de två extra dagarna jag nu har fått till min helg! For hem igen och gjorde vad som väntades av en otålig mig, läste. Nu har jag äntligen hunnit ikapp de missade kapitlen från igår, då J "avslöjade" något som har hållit min puls ostadig sedan jag la ifrån mig boken igårkväll oviss om vad som skulle hända. Nåja, jag sitter nu med ett leende på läpparna och försöker dra ut de stackars sidorna jag har kvar av denna fantastiskt häpnandsväckande historia!

Har försökt ringa min kära mor i ett förstrött försök att höra av mig och faktiskt komma ut, men ironiskt nog vill hon inte svara? Med vetskap om att förmodligen är hos grannen och som vanligt INTE har med sin mobil blir jag inte ett dugg förvånad. Ibland kan man nästan tro att tiden står still där ute, inte för att jag några funderingar varför, för ibland står solen lika högt på morgonen som den gör på kvällen, och vinden är så stilla att vattnet ligget spegelblank på ytan. Andra dagar, som nu i höst, har jag svårt att tro att det är fallet. Då har regnat för vana att falla oftare än här, och vinden kan blåsa så häftigt att man tror den släpper lös för att vindstilla dagar.





Nåja, nu ska jag höra med K om hon har tid att följa med mig till MAXI och förströ lite av den tid som det helt plötsligt känns som att jag har alldeles för mycket av. Ha en trevlig kväll :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0