Tentaplugg

Idag började dagen med ett seminarie som gick över förväntan! Efter detta satte vi oss ned i gruppen för att göra klart våran processövning, det skulle dock bli svårare än vi trott. Det visade sig att vi hade en massa, och då menar jag MÅNGA, mail som vi skickat till varandra under arbetets gång. Det resulterade till att vi letade en massa saker som vi inte hittade eller som hade hamnat under "fel" rubrik osv. Men vi har äntligen fått klart ett utkast som vi ska finslipa på imorgon. Det känns riktigt bra att äntligen få bli klar med detta arbete då det har tagit så oerhört mycket tid och energi som man hellre hade velat lägga på annat. Jag kan visserligen tycka att några av delarna har varit intressanta att arbeta med, men jag håller fortfarande kvar vid mitt resonemang om att det är ett totalt meningslöst arbete då vi har jobbat med en metod vi förmodligen aldrig någonsin kommer använda oss av igen.

Efter skolan for jag hem och tinade upp något min kära mor hade slängt i frysen, kycklinggryta. Hör och häpna åt jag både syltlök och annanas! Det är absolut inga av mina favoriter men då jag inte upptäckte att jag hade ätit det förrän jag nästan var klar var det lika bra att skrapa tallriken ren. Jag är faktiskt stolt över mig själv att jag mest bara tuggar och sväljer nuförtiden. Det är mycket jag har fått ner nu som min stackars mage aldrig har sett förut. Då undrar väl säkert ni hur jag kan säga att jag inte tycker om det om det aldrig har hunnit ner till magsäcken. Men då svarar jag att det har hunnit ur munnen före den har hunnit hela vägen ner till magen. Det är tur att man växer upp och så småningom är illa tvungen att äta sådant som man egentligen inte vill för att föregå med gott exempel.

Kvällen har jag spenderat hos F och tentapluggat. Det känns faktiskt riktigt bra att ha börjat läsa då den där jobbiga klumpen i magen har försvunnit. Jag går alltid och bär på den, förmodligen redan från kursstart, och den växer sig bara större och större ju längre tiden går. Det som är bra att plugga tillsammans är att man för det första sitter med någon som faktiskt förstår, men också för att man kan diskutera med varandra vilket gör läsningen lättare. Så förhoppningsvis kommer vi kunna sitta på onsdag eftermiddag innan jag börjar jobba också, det skulle vara riktigt bra för min del då jag är så förbannat lat när jag sitter hemma. Det är dumt egentligen, eftersom det är bara jag som går förlorad ur det hela. Nåväl, jag har börjat iallafall..

Visst känns det lockande...?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0