Musjakt

Kom till jobbet för cirka en timme sedan och ser att allt som tidigare stått i tvättstugan står i carporten. Jaha, vad har nu hänt tänker jag. Kommer in och ser mina två kollegor stå i stövlar och håller i en sopskyffel. Får ganska snabbt höra att E har haft sällskap av en mus hela natten och att de därför försöker få tag i detta  avskyvärda djur. Det är inte stora skrämmande djur, utan änvärre, små och smittbärande djur. Jag fick dock se att jag inte är den enda som har problem med sådana här djur då E skrek rätt ut när vi fick syn på den.Det hade varit ganska kul att filma detta utbrott då det utan tvekan hade blivit en youtube klassiker ;)


Vi har dock ännu inte fått tag i den och har nu stängt dörren till både tvättstugan och in till andra sidan av huset. Ska förhoppningningsvis fara och köpa råttfällor och sådant när mannen i huset kommer hem från jobbet. Det känns ju inte mysigt att behöva gå med stövlar hela dagen, men vad gör man inte?










Kommentarer
mattan

är du jobbarkompis med elina??

2009-10-20 @ 18:22:04
URL: http://farrix.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0