Höstrusk - vilket konstigt ord.

Idag när jag klev upp för att fara till jobbet var det fortfarande lika svart som natten. Jag vet inte om jag kan tycka att det är frustrerande att fara till jobbet då det känns som att man borde ligga i sängen, eller om det är mysigt att vintern är påväg med stormsteg. Oavsett så måste jag säga att det är ganska fascinerande att vara ute och köra bil på vägar som är iprincip folk tomma. Det är ganska kul att vara uppe med tuppen en lördag, bara för att man vet att alla andra ligger och sover under ett vaaaaarmt täcke.... (försöker hopplöst övertala mig sjäv att jag är morgonpigg och vill kliva upp). Nåja, förhoppningsvis går dagen fort.

Det finns ytterligare en anledning till varför jag vill att man dag ska gå fort. Fick höra av min arbetskollega som jag bytte av nu imorse att hon har suttit framåtlutad på soffkanten hela natten då man uppenbarligen har fångat fem möss och katterna har även tagit ihjäl (lekt ihjäl) en inatt. Till viss del är det betryggande att det finns katter i huset, men då dessa katter inte gör så mycket annat än att sova om dagarna, och nätterna, så får man sällan den hjälp man kanske hade varit i behov av. Jag kan dock inte avgöra om mina stövelklädda fötter är mer rädd för själva musen eller för dom smittor och sjukdomar den kan bära på. Oavsett vad så känns det inte så spännande att jobba idag, speciellt inte nu på morgonen, då jag sitter ensam vaken i ett hus fullt med möss.




På återseende!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0