Gråhårig i förtid

Har suttit som en psyk och försökt hitta någon som kan jobba mitt eftermiddags pass imorgon eftersom det blev mer än jag väntat i skolan. Jag har ringt iprincip alla på telefonlista och även en massa som inte ens står med. Mitt sista hopp räddade mitt liv, eller ja, åtminstone min dag. Äntligen är det löst! Jag trodde jag skulle få slita allt mitt hår från huvudet innan jag skulle klara detta. Snacka om lättnad!

Har för ett tag sedan gjort någon typ av tomatsoppa till min brukare och hör och häpna, det var jätte gott! Jag om någon har aldrig tyckt om tomat men säger nu att en tomatsoppa smakar bra? Det är något som inte stämmer.. Jag vet dock inte om jag skulle kunna äta soppan som man äter soppa eftersom det var tomater i bitar, men på sked och bara lite grann smakade det bra! Jag är nästan lite imponerad över att jag har gjort något gott av ingridienser jag inte själv äter och som jag aldrig någonsin har tillagat förr. Men det är väl kanske så, att det blir roligare att arbeta med ingridienser som man sällan använder, eller? Sedan ser ju maten lite roligare ut med färg :)


Påtal om mat ska jag fara till pappa och Kicki efter jobbet som ville bjuda på middag, dock en sen sådan. Måste även dra ut ytterligare en artikel som jag ska hinna läsa ikväll. Känner redan att ögonen blöder av trötthet men det är ett måste. Om jag inte vill kliva upp tidigare imorgonbitti, vilket jag på rak arm kan säga är en helt värdelös idé då jag är medveten om att det aldrig kommer hända. Så det blir att uthärda ett par röda ögon!


Imorgon börjar allvaret, var det så?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0