Flitigt!

Kom nyss hem från skolan där vi har suttit sedan nio idag (halv tio för mig som försov mig...). Vi har iallafall kommit en bra bit påväg med våran processövning och vi har idag gjort klart det mesta inför vårat seminarie på måndag. Så imorgon ska vi göra klart det sista sedan ska vi börja med gransknings arbetet. Klockan nio imorgonbitti är det även tenta information, vilket ska bli väldigt intressant att gå på. Det har ju varit mycket frågor fram och tillbaka vad vi egentligen examninerar i och med denna övningen, och hur många poäng som kommer examineras genom tentan. Vi har även kommit fram till att våra två handledare hänvisar oss till helt olika metoder vilket gör det svårt att veta vad och vilket sätt som är korrekt. Nåja, förhoppningsvis kommer det svar på alla frågor imorgon.

Har just suttit och bläddrat igenom bil och bostad som dimper ner i brevlådan så fint varje onsdag. Har kommit fram till att jag vill köpa en lägenhet men kom dessvärre även fram till att jag inte har råd med det. Visserligen ligger räntor och sådant väldigt lågt just nu vilket innebär att det är ganska smart att ta lån, men samtidigt har jag ingenting att belåna och heller ingen fast inkomst så det kommer nog aldrig att gå. Det skulle vara om man kanske frågor någon snäll förälder om de vill ställa upp och vara lånetagare tills dess att jag själv kommer kunna stå på lånet. Däremot kan det kännas fruktansvärt onödigt att köpa en lägenhet som jag senare kommer bli tvungen att sälja om det blir en flytt, vilket det kommer att bli, jag vet bara inte när och vart.

Nej, nu ska jag sätta igång en massa musik på dunderhög volym och ta tag i det jag inte har orkat nu på flera dagar, städningen! Det börjar bli dags nu, om inte annat måste jag städa om det ska komma hit ett gäng på lördag innan vi ska gå ut. Det får under inga omständigheter se ut som det gör i dagsläget iallfall, det är ett som är säkert.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0