Det snörvlas hejvilt!

Jaha, jag trodde innerligt på att jag skulle få slippa helvetet det innebär att vara sjuk, men icket. Här snörvlat och hostat om vart annat sedan jag kom hit igår. Men (peppar peppar..) jag har inte ont i halsen (än...). Jag hoppas ju att jag slipper det iallfall. Nåväl, satt uppe ganska länge och pratade med mamma och Thomas om saker och ting som egentligen inte borde vara lagligt att behöva uppleva. Men jag måste väl säga att jag i detta fallet vet vad det innebär. Att gång på gång blint tro på en lögn, att alla gånger ursäkta det dåliga beteendet och att varje dag känna en brinnande smärta i bröstet i väntan på en exposion. Jag har nog inte själv insett hur svårt det har varit, att leva ett liv där allt är byggt på rädsla för att tappa någon man egentligen förorade för länge sedan. Jag blev visse om igår, att det är något man inte ska behöva gå igenom ensam. I dagens läge kan jag titta tillbaka och tycka att jag har gjort det bra, som överhuvudtaget har tagit mig igenom dessa två år. Men när man har en syster så innerligt mycket starkare kan man nog inte göra annat. Det känns bra att äntligen få lägga saker och ting bakom sig och blicka framåt för att starta ett helt nytt kapitel, en framtid.

Nej, nu är det dags för lite mindre allvarliga samtalsämnen och en trevligare historia. P, A och fialotta är påväg hit. Ska bli trevligt med lite sällskap! Vet dock hur länge grabbarna har för avsikt att stanna, men det blir iallfall en mysig kväll med tanke på vad som nalkas. En go middag, ostbricka och lite tvspel efter det! Kan en sjukling få det bättre än så? :)

__________________________________________________________________________________________








Det kommer med hösten . .



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0