Bläk

Min jävla hals vill inte ge sig. Det har varit ralativt bra ända tills nu efter middagen då den där torra, sandpappers liknanden känslan svallade upp igen. Jag har druckit vatten och sprungit på toan om vartannat nu hela kvällen men det vill inte hjälpa. Jag blir galen snart! Om detta bryter ut ytterligare så jag åker på någon typ av halsfluss är jag körd. Jag vill under inga omständigheter som helst ta bort mina halsmandlar vilket innebär att om jag skulle få någon halsfluss så kommer jag inte kunna fara till vårdcentralen eftersom det kommer vara mitt enda alternativ sedan min sista epdiemi.

Någon städning har det inte heller blivit, har inte orkat. Känner mig jätte lat och slö men det känns att man har jobbat som ett psyk och gått i skolan där emellan. Första "lediga" eftermiddagen sedan en månad tillbaka. Räknade på min lönerapport att jag har tre lediga dagar till den här månaden, sedan jobbar jag resten. Jag vet dock inte hur länge jag kommer kunna glädjas åt min fina lön då majoriteten av den kommer måsta sparas till min skatte deklaration. Tyvärr har jag jobbat på tok för mycket och har samtidigt fått studiebidrag, vilket i sin tur leder till att jag kommer bli återbetalningsskyldig. Grejt va? Tycker det är helt absurt att man inte får tjäna mer än 53,500 kr per kalenderhalvår/termin, FÖRE SKATT! Hur kan man resonera på det sättet? Det är ju absolut ingenting, speciellt då jag inte får se en tredjedel av dessa pengar eftersom dom dras av på skatten. Usch för staten och alla jävla nissar som sitter och bestämmer allt sådant här. Jag tycker inte om er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0