Vart är snön?

Jag satt och funderade nu när jag tittade ut genom fönstret och såg det mörka, blöta och ruskiga vädret, vart i hela världen är snön? Det känns som att det är dags för den att komma nu, på riktigt, för att stanna! Det börjar bli ganska uppenbart att något inte riktigt står rätt till med ozonlagret och allt det där. Har inte så stor koll på vad allt innebär, men det har ju visat sig att saker och ting är påväg att förändras, drastiskt. Vid den här tidpunkten för 15 år sedan var vi ute och lekte i snön i tjocka overaller och fodrade vinterskor. Idag går jag i tygskor fortfarande och jag vet folk som fortfarande trotsar vädret för att få bära sin skinnjacka (vem kan jag syfta på? ;p). Jag tycker jag har varit optimistisk och förstående när det gäller regn och rusk, men alla har sina gränser och nu är jag bara sjukligt less på detta västkust oväder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0