Så var man genast mycket fattigare..

Har just kommit hem från en helt sjukt god middag! Grillbuffé på droskan med jobbet, vilket innebar gratis mat och det tackar man ju inte nej till! Satte mig här nästan på en gång och betalade lite räkningar.. Suck säger jag bara. Ibland önskar man att man kunde leva i det överflöd man hade möjlighet till då man bodde hemma. Idag är det räkningar, försäkringar, telefonabonemang och diverse andra utgifter man måste betala varje månad. Var dessutom och handlade mat idag på MAXI och jag kommer nog aldrig handla där igen, det var dom två dyraste påsarna jag har handlat någonsin och jag fick inte med mig något annat än en korvring och mjölkprodukter iprincip. Nej, Willys håller alltid måttet. Kommer nog aldrig mer fara någon annanstans än dit.

Tidigare under dagen har jag varit och handlat vad som skulle se ut som julklappar, till saken hör att jag kom hem med mer nya saker åt mig själv än vad jag har handlat åt någon annan. Skor, linnen, skärp, smink.. Men å andra sidan så var jag ju i stort behov av det, eller ja, iallafall sminket.. Köpte även ett jätte gulligt armband på pilgrim då mitt pressentkort som jag fick förra julen var nära på att gå ut. Var dock tvungen att lägga lite pengar emellan trots detta, vilket innebär att det förmodligen är det dyraste i smyckesväg jag någonsin har köpt själv.

Nu hade jag tänkt slå in det lilla till julklappar som jag fick med mig hem. Funderar på att ladda ner lite julmusik, men å andra sidan behöver man bara titta ut för att förstöra den stackars känsla man hinner få.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0