Myskväll

Fick hit F och J ikväll, tittade på Idol och hade högläsning. Vilka normala vuxna människor har högläsning en fredagkväll? Det är nog bara vi, men det är just därför jag tycker så mycket om mitt sällskap. Vi kan vara naturliga och barnsliga och det är nog därför vi många gånger får skratta tills tårarna sprutar.

Vi hade trots detta ett väldigt djupt och allvarligt samtalsämne på slutet av kvällen, som visserligen är bra att få prata om men tyvärr väckte det nog en och annan fråga hos oss alla tre. Vad som kommer hända i framtiden, och vad som spelar roll i nutiden. Det jag gör idag, vad ger det för effekt senare? Eller tvärtom, att det som har hänt i dåtid tar upp onödig plats i tankeverksamheten. Vissa tankar blir ofta för mycket och ju mer man försöker reda ut dessa tankar desto djupare bak i tiden hamnar man. Jag personligen har en del spöken liggandes, som förmodligen alla andra, men ett av dom har trängt i mitt bakhuvud i över ett år och kommer förmodligen aldrig få komma till ro då jag inte vet om det är ett svar jag är ute efter, eller om det egentligen ligger i att jag inte vill höra det svar jag tror att jag kommer få. Kan likaväl ha att göra med att personen ifråga inte längre finns med i mitt liv och jag har planerat att fortsätta ha det så. Som sagt, det blev lite känslomässigt här ikväll och jag tror faktiskt att det är bra att ha sådana dagar, då man backar lite för att kunna gå vidare. Att sedan få hjälp av sina bästa vänner för att göra det gör saken en aningen lättare, då man vet att man har stöd att falla tillbaka på om det skulle visa sig att det blir för jobbigt att hantera. Jag känner ändock att jag har hittat en tillfredsställande vardag som jag i dagsläget är väldigt nöjd med och som jag varken har tid eller energi att ändra på. Men å andra sidan, varför förändra något som bevisligen har fungerat nu det närmsta året?



/ E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0