Julklapps-pyssel

Har varit runt på en massa butiker idag för att försöka hitta lite julklappar till min familj. Fick helt oväntat med mig något hem till allihop som jag var i behov att köpa till. Däremot är jag långt ifrån färdig och min kära far skrattade gott då jag sa att min lön (då jag jobbade som en heltid förra månaden) skulle ryka på julklappar. Han sa att jag har ärvt mammas gen när det gäller att julhandla. Men trots att jag inte har någon julkänsla för tillfället tycker jag om när det ligger massa julklappar under granen, och det är förmodligen min mors förtjänst då vi är uppvuxen på det sättet. Den här julen lär det dock inte bli så superduper många julklappar från min sida då dom flesta har kostat mer än tidigare år. Jag gråter inte blod för det, känns bara kul att kunna ge mina föräldrar saker och ting de faktiskt är i behov av, oavsett vad det kan kosta..

Har dock bestämt mig för att INTE ha någon gran iår då jag inte vet vart den kan få plats. Jag kommer i vilket fall som helst ändå inte att spendera julen hemma, de ynka dagar jag är ledig. Har bestämt med pappa nu idag att komma efter jobbet på juldagen och fira jul med de då. Förhoppningsvis kan jag få fara upp till mamma redan dagen innan jul och hålla de sällskap då Thomas jobbar förmiddag på julafton. Hur som haver så blir jag inte helt utan gran. Längtar nästan till det där hemska skratt utbrottet man får varje gång mamma tar fram julgranen. Till saken hör att vi nu vuxit om julgranen mamma äger då den är väldigt kort. Men mamma är fast besluten att behålla denna söta lilla gran och då måste hon ju få ha det så :)

/ E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0