Jag kände mig kreativ..

För bara en liten stund sedan kände jag mig väldigt kreativ och även, hör och häpna, sugen på att sätta igång med min b-uppsats. Efter att ha städat och suttit ned en liten stund försvann all ork och energi jag hade över. Jag ska nog ändock söka mig ett par artiklar till uppsatsen, frågan är bara vad dom ska få handla om.

Någon som har en bra idé om vad man skulle kunna skriva om? Det får beröra iprincip allt inom socialt arbete, vilket i sig berör ungefär majoriteten av människors arbeten. Funderar på att forska lite kring stödet för familjer vars dotter eller son, syster eller bror,  har blivit omhändertagen via LVU - lagen om vård av unga. Med tanke på att jag har personlig erfarenhet i ämnet och dessutom har en del föräldrar och organisationer jag kan kontakta skulle arbetet sig kunna bli ganska simpelt, det är bara att få ned allt på papper som kan bli kritiskt. Är dock ändå intresserad av andra förslag? :)



Kommentarer
Pär

Det finns ju jättemycket spännande man skulle kunna skriva om, typ folks synsätt på olika psykiska sjukdomar och liknande, hur det påverkar dem att söka stöd, vad det visste och hur de hade fått reda på det m.m.

2009-11-11 @ 22:49:34
mossi

Ensamstående föräldrar eller tonårsföräldrar.

Vilket stöd finns - behövs.

Attityder och bemötande av omgivningen, inom föräldravården, BVC, förskola-skola osv.

eller

Socialtjänstens arbete och samarbete med skolan när ungdomar med skolplikt skolkar under lång tid/uteblir från skolan. Då gör skolan oftast en soc.anmälan. Vilka förväntningar har skola-soc på varandra. Samarbete. Vem ansvarar för att föräldrarna ser till att eleven kommer till skolan, vad görs, hur arbetar man? Insatser? Resultat?

2009-11-12 @ 19:07:13
URL: http://tonarsmodern.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0