Galen kväll

Ja, det kan man minst sagt säga om gårdagen. Det roligaste var dock då vi satt i taxin påväg från krogen till Ersboda. Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt en taxi chaufför någonsin, han gjorde hela resan! Var även skönt att vi vaknade upp relativt pigg och allert båda två så vi hann fara ner till stan en sväng idag. Måste dock säga att det här med skyltsöndag inte har samma innebörd för mig nu som det hade förut. Speciellt idag då det heller inte låg något snötäcke på backen, det kändes bara konstigt.

For hem efter stan och somnade på soffan, vaknade av ett samtal från J som frågar om jag vill följa med på bio. Visst tänker jag, och får även veta att vi ska se New Moon, igen. Men jag tackar inte nej för det, var ändå tvungen att ta mig ut från lägenheten för att inte sova bort hela kvällen. Filmen var lika bra som första gången trots att jag fortfarande saknar vissa detaljer, men förhoppningsvis kommer det mer av det i nästa film :)

Nu ska jag sätta mig och göra klart, så gott jag orkar, min kunskapsöversikt. Började så fint i lördags men jag hann inte klart. Just nu känns sängen väldigt lockande dock, men jag vet med mig själv att jag kommer vara för trött för att kliva upp i tid imorgonbitti så det är lika bra att bita i det sura äpplet på en gång när jag ändå är vaken och vid liv.

/ E


Kommentarer
mossi

Håller med om att skyltsöndagen inte är särskilt magisk längre. När jag var liten gick man runt ute på stan och tittade in i alla juldekorerade skyltfönster och höll för det mesta på att frysa ihjäl. Snö var det nog alltid.



Här är det som vanligt regn och blåst ena dagen och sol och 5-10 grader varmt nästa dag. Någon snö har vi inte sett skymten av... trist!

2009-11-30 @ 01:00:11
URL: http://tonarsmodern.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0