Ännu en dag som snart försvunnit

Min hals krånglar och jag vill absolut inte bli sjuk nu, det passar sig väldigt dåligt! Vill heller inte sitta och hosta och ha mig på begravningen, det känns nog jobbigt som det är att vara där. Inte för att jag inte vill, men mer för att begravningar är begravningar helt enkelt, det är jobbigt. Tycker man skulle ha fått genomlida nog med sådana nu, men icket, de bara fortsätter komma.. Huvva..


Nåja, jag får hjälp med tvätten imorgon eftersom jag själv inte kommer hinna tvätta något innan vi far på torsdag. Du är en ängel K, tack! Kunde inte ha kommit lämpligare heller med tanke på att jag snart inte har något att ta på mig eftersom allt ligger i tvättkorgen.. Har inte ens haft tid att tvätta, jag menar.. Hur ofta har man så mycket att göra att tvätten kommer sist på listan? Eller ja, hos mig är tvätten ingen höjdare, men det har blivit lättare att tvätta nu eftersom jag bor själv och kan bestämma när och hur jag vill tvätta. Det har faktiskt blivit lite avkopplande, så jag förstår nästan (!) hur folk kan tycka det är kul, med betoning på nästan.

Har jobbat sedan imorse och ska iväg ytterligare en sväng till Anna efteråt för att fortsätta våran uppsats, och ikväll borde vi faktiskt hinna klart så vi kan göra allt småfix imorgon för att kunna lämna in den. Vi var faktiskt rätt effektiv igår så jag tror inte att det behövs så mycket mer idag, en diskussion och reflektion och lite annat, vilket i sig inte är speciellt svårt eftersom man själv får skriva sina egna tankar och känslor, och det om något kan jag!

Jag måste bara tilläga att jag om två veckor sitter på en balkong och njuter av livets goda stunder, och det ska bli så fruktansvärt jävla skönt att få komma bort och andas för nu var det länge sedan jag fick göra det. Jag skiter i om jag kommer få leva som en kyrkråtta resterande två veckorna av Juni, det kommer vara värt det. Hej, här sitter man och klagar om pengar när man fick lönen igår, men ack så fort den tog slut.. Nåja, jag säger som min käraste brukar säga: Om du dör idag, eller ikväll, då kommer du ångra att du sparade en massa pengar och tid som du skulle använda sen. Det är sant och jag lever efter det också, en dag i taget, och så får det bli! =)


Kommentarer
Sara

mhmm begravningar är aldrig kul :/ men hur går det för dig i din lägenhet då? :) och vad är det du jobbar med? :)

jag har ju nyss oxå fått ett jobb som du kan läsa om på min blogg :D

2009-05-27 @ 20:04:43
URL: http://schniii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0