Blött

Var med mamma inne i staden idag, växlade tillbaka lite pengar som jag hade tillbaka med mig från resan. Har dock aldrig varit med om en trevligare personal. Han ville båda veta vart jag varit, hur det var och vart jag skulle nästa resa? De som stod bakom var nog inge vidare nöjd att jag blev ståendes där i onödan, men jag klagar inte! När vi väl hade strosat klart och handlat onödiga kläder för onödiga pengar så bar det iväg hem igen, med ett litet stopp på willys där vi köpte potatis. Varför jag berättar detta är bara för att komma till det vikiga i kråksången, vi åt surströmming idag! Det var så underbart gott och jag smakar röv i munnen nu, men det är värt varenda rap! Förhoppningsvis blir det mer av dessa middagar, och nästa gång ska jag se till att det blir långbord på åkern med grannarna!

Efter middagen tvättade jag bilen båda in och utvändigt, får dock psyk på att de förra ägarna inte kan ha vetat vad en dammsugare är med tanke på att en del skit i den bilen inte vill försvinna, inte ens med våld. Men jag gjorde det bästa jag kunde och det kan ju inte ha blivit sämre av det iallafall. Efter det så hjälpte jag Thomas att skotta ut ett lass med grus vilket resulterade i en hel del svett som sedan ledde till en dusch av vattenslangen. Nåja, jag roade ju mamma och Thomas iallfall för det såg inte riktigt klokt ut när jag ställde mig mitt på gräsmattan och blötte ner mig själv. Nåja, nu sitter jag här nyduschat (i en riktig dusch med tvål och schampo) och har just kommit upp från granners där det var brygg-bygge! Fick förfrågan av P om jag ville följa med och se fotbollen, men se där går ju min stackars gräns så  han fick gladeligen se den alldeles ensam!  =)

 

PUSS!


Kommentarer
johanna

en aaaaaning otrevligt äckligt tycker jag nu.. för typ.. 2 minuter sedan innan jag klickade upp detta blogginlägg, så satt jag å kikade på Mini's blogg. (här på blogg.se) och då hade hon en videoblogg som jag kollade på, så spelas det en låt i bakgrunden som jag fastnar för. men tänkte "vem fan äre som sjunger denna låt??" sen går jag in på din, OCH DÅ HAR DU DEN DÄR OCKSÅ! din räv! :D nu blire DC dirrmode ;)

2009-06-24 @ 20:58:45
URL: http://norman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0