A walk to remember

Ja, så hette filmen vi myste till ikväll. 2 minuter in i filmen inser jag sakta att jag redan sett denna film, mer än en gång. Men den är fortfarande gripande även om det tar ett tag att förstå hur bra filmen kommer att sluta. Det blev en skvätt tårar för oss sådär i slutet på filmen. Skönt att bara ligga inne och ta det lungt faktiskt. Har ju förvisso en anledning då jag ska jobba mellan 7-19 imorgon, så egentligen borde jag inte sitta här utan ligga i sängen och snarka. Har bara en viktig liten detalj att berätta, fick köra utan halv ljus hela vägen hem, 6 mil i en mörk jävla skog. En säkring har gått på bilen vilket innebär att halv ljusen slutade fungera, och jag ringde min far i vild förtvivlan då det blev mörkare än svart när jag slog av hel ljusen. Jag vet inte hur jag fick ihop det men jag höll mig på vägen iallfall. I slutändan tvingade min kära far mig att köra på hel lyset hela vägen in till stan. Det braiga med pappas bil är att han har extra lysen också vilket innebär att jag kan slå av enbart dem och vissa dumma själar där ute tror att jag har slagit av hel lysena och bara har väldigt starka halv ljus. Eller så är det väldigt snälla själar som inte får mig att känna mig som världens idiot som kör med hel lysen på när jag möter dem. Nåja, nu har jag upplevt det så jag är en erfarenhet rikare. Då vet jag iallfall hur jag gör om det skulle hända en annan gång.

Nu ska jag sova så jag tar mig upp imorgonbitti och är någorlunda pigg på jobbet.. Tvivlar på att det kommer gå vägen men. Godnatt nu allesammans!


Kommentarer
matilda

Oj vad jobbigt! tur du hade bra musik i bilen som lugnade dina nerver ;) Trevlig kväll ikväll gumman!

2009-01-24 @ 02:49:42
URL: http://farris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0