Stallet

Har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist, om man inte ska påpeka det underbara väder vi har haft här i Umeå de senaste två dagarna. Det är skönt att man har gått korta dagar så man har kunnat njuta av dem också. Var och handlade lite med mamma idag på Ö&B samt rusta. Blev lite kollegieblock och sånt som är behövligt för en fattig student.. Efter middagen och semlan jag fick till efterrätt följde jag med Annelie ut till stallet i Ansmark. Det var riktigt mysigt faktiskt. Red för andra gången i mitt liv, som jag kan komma ihåg. Nu först inser jag varför folk älskar allt som har med häsar att göra. Det ger fruktansvärt mycket, bara av att sitta där på den stora ryggen och blicka ut över en mörk äng. Har aldrig sett mig själv som en häst tjej, har snarare haft starkare vilja att köra cross och skoter. Idag har jag bestämt mig att det går att kombinera. Det var ett sådant lugn där ute, fridfullt liksom. Jag ska, jag måste dit igen. Känner redan nu hur stressen har runnit av mina axlar, så fruktansvärt skönt!

Imorgon ska jag sitta med Anna och Frida och fortsätta med våran hemtenta och se om vi kan få lite gjort. Ska försöka komma ihåg att ta med mig min mp3 också och lägga in lite ljudböcker som Anna har på sin dator. Då kanske man tycker det blir roligare att gå ut och gå, det ska tydligen fungera, enligt en viss "kurator" ;)

På fredag sitter jag i stockholm och dricker en god drink vid den här tiden, ojojoj så underbart det ska bli!


Kommentarer
johanna

men nog fan är hästar bättre på mackan alltid! ;) hööhöh. men hörru, när ska vi göra nåååågot? jag känner mig så ensaaaaaaaaammmen :( kom och busa med mig!

2009-02-25 @ 00:20:14
URL: http://norman.blogg.se/
matilda

Bra att du fått lite vett i skallen :D

2009-02-26 @ 12:34:49
URL: http://farris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0