Fullspäckad dag

Började dagen på skolan där vi hade gästföreläsare från Belgien som faktiskt var över förväntan. Tyvärr var väl kanske inte engelskan den bästa men de gjorde sig förstådda väldigt bra ändå. Vi fick ha en liten workshop efter föreläsningen också innan lunch och det var fruktanvsvärt givande måste jag megde. Mycket av det vi gjorde är nog saker som man kommer ha nytta av i framtiden, och om inte så har man nu en lite annorlunda lek för att lära sig varandras namn! Mycket spännande förmiddag. Eftermiddagen blev väl inte alls lika spännande, om man inte vill kalla personalmöte och arbetsmiljöfrågor i tre timmar spännande? Nej, jag trodde väl inte det. Sedan var det bara att raca ner till HP på en gång där jag spenderade ytterligare tre timmar av min dyrbara tid, men det är nog kanske de timmarna jag får ut mest av också. Väldigt tungt, jobbigt och krävande att vara där men det är för min egen skull och det gör mig starkare i längden. Fick även höra idag att jag tillför mycket i våran fina lilla grupp, så det känns otroligt bra med tanke på att det många gånger är därför jag vill träffa nya människor. Jag vill ge och ta för att med nya erfarenheter kunna leva mitt liv på allra bästa sätt. Idag var det dock extra tungt och jag känner mig fortfarande lite naken, inte bokstavligt talat kanske, men utlämnad. Jag har sagt saker idag till en främmande person som jag knappt har velat tänka på själv. Men det skönt, jobbigt men fruktansvärt skönt.

Nu ska jag gå upp och se om jag kan hålla min ögon öppna för att läsa lite mer till tentan på lördag. Lär väl kanske inte ha största lusten att sitta med det imorgon, men det lär jag nog måsta iallfall med tanke på hur dåligt jag har pluggat. Det känns bara onödigt eftersom jag kan det jag tycker är viktigt, men i många fall så kommer det naturligtvis inte på frågorna i tentan, men min sedvanliga tur. Nåja, nu ska jag avsluta ett för förmodligen tråkigt inlägg. Tur är väl då att jag skriver för min egen skull, ur mitt eget liv och om mina egna känslor och upplevelser. Är det tråkigt att läsa innebär det kanske också att det är jobbigt eller tråkigt att gå igenom vissa saker också, nu skriver jag dock inte ordagrannt här hur jag faktiskt känner många gånger. Det skulle bli alldeles för ärligt och jag tror många som läser skulle bli fruktansvärt sårade eller upprivna. Nu blev det en massa babbel igen, godnatt allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0