Alla våra upptäckter

Både gårdagen och idag har varit full av nya upptäckter. Jag har till exempel fått veta att min knäppa sak till hund ÄLSKAR chilinötter. Vilken normal hund äter chilinötter? Fast att han inte riktigt är som alla andra hundar har vi redan kommit underfund med, med tanke på att han sitter på skotern fortare än vad jag gör när vi går ut. Nog har man världens underbaraste hund, inge snack om saken!

Jag och mamma bakade även donuts igår, vilket vi inte ens trodde vi kunde men det blev ringar med socker på tro det eller ej! Sedan att de smakade mer som våffor än riktiga donuts det är en annan femma, vi skrattade och hade otroligt roligt i köket. Som idag tex, när jag fick ett ryck och rensade både frys och kyl för att kunna göra en fisk soppa. Ni hörde rätt! Det blev faktiskt över förväntan då den var klar. Ett snabbt, nyttigt och gott ihop kok för den som vill rensa i skåpen. Den innehöll allt som havet har att erbjuda: lax,sej,torsk,räkor och krabba. Sedan lite från jordens läckerheter: potatis, morötter, lök, vitkål och vitlök. Sedan kryddade vi efter smak, vilket i detta hus innebär ganska mycket och ganska starkt =)

Nu sitter jag här efter en underbar dag i solen och är ruggigt trött och mätt. Jag och mamma började dagen med en lång promenad med Hampus. Ingen av oss har nog sett så mycket av denna väg på gående ben. Sedan for jag och min kära hund ut i djupsnön och körde lite skoter, efter det blev det choklad muffins och varm oboy i solen. Jag och min mor har även hunnit prata en hel del gamla minnen, gått igenom fotoalbum och även en massa av mormors gamla recept. Så jag har ett helt album fylld med goda maträtter och bakverk som jag ska göra då jag flyttar hemifrån. 

Det blev en lång, innehållsrik och framförallt mysig dag för mig här i stugan. Det behövde jag!

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0