Det blev en bra jul

For till mamma och thomas redan i tisdagseftermiddag, efter jag och syster varit ute och sista minuten handlat med alla andra stressade varelser. Julaftonen började bra, fick en lång skön sovmorgon som jag har längtat länge efter kan jag lova. Sedan gjorde vi oss iordning och gick över till grannen för att önska dom en god jul, fick även där ett namn på en hyresvärd som kanske kan ha en lägenhet som står tom, så jag håller mina tummar och tår!

Fick i min mening på tok för mycket för mitt eget bästa, men vem klagar? Fick ett par extralysen till bilen vilket för några år sedan skulle vara det minsta jag hade tackat för men som i dagsläget är välbehövligt! Se så praktisk man kan bli med åren! Efter julklappsutdelning åt vi en lååång och god middag, som hör och häpna innehöll allting annat än julmat. Är ni knäpp tycker vissa, nytänk vill jag påstå. Med tanke på att jag firar jul två gånger per år, ibland mer,  hinner man bli rätt less på det lilla man äter. Så iår bestämde min syster att vi skulle äta fondue (?) och så vart det. Mätt som ett djur åkte jag hem igårkväll. Ikväll blir det till det orginella med potatis, köttbullar och prinskorvar då vi ska till pappa och kicki för att utbyta lite julklappar :)

Nu ska jag återgå till arbetet, ha en mysig dag och en fortsatt trevlig julhelg! :)


Kommentarer
mossi

Hej där...lite annorlunda julmat, men säkert jättegott! Inte helt fel med annat än det vanliga någon av juldagarna bara man får gravad lax och sill någon dag i alla fall.



Idag åt vi Thai-mat och det var riktigt gott!

2009-12-28 @ 00:01:15
URL: http://tonarsmodern.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0