Omtenta

Ja, idag ringde klockan sju imorse.. Låg som vanligt kvar i sängen ett tag innan jag slog upp mina grönblåa som J brukar säga. Hemskt otrevligt att kliva upp när man har det som varmast och skönast, men vad hjälper det att gnälla? Jag for iväg till paviljongen (stavas det så?), gjorde mitt prov och gick därifrån med ett leende trots att jag vet att jag kommer kugga. Jag gjorde iallafall mitt bästa och har med säkerhet klarat  någon fråga, det var bättre än de förväntingar jag gick in med när jag kom imorse. Efter det for jag hem och gjorde mig lite lunch, sedan kom J och hämtade mig för att få bränna lite pengar på stan. Jag är ju aldrig den som är den, så nu är jag en massa hundra(tusen)lappar fattigare. Ja, ett par träningsskor, virke och vad det nu heter som man sätter på väggen för att hålla upp hyllorna, sedan lite kläder och ytterligare två par skor till min samling. Jag kan inte ha alla hemma? Såfort jag har pengar, och är utan för den delen också, så är skor min räddning. Hälften av de jag har hemma har jag aldrig ens gått med utanför lägenhetsdörren. Nåja, det kommar nog en dag då de små sakerna kommer till användning! ;-)

Nu sitter jag hos far min och har just ätit hans efterlängtade kyckling, riktigt gott måste jag medge! Det är ganska bra att bo relativt nära och ha en givmild familj som ringer och frågar om de ska göra middag för två eller tre. Det innebär att man sparar både pengar och tid, så idag kan jag faktiskt förstå det jag inte gjorde för tre år sedan, varför man flyttar hemifrån men springer hem och äter. Men som sagt, det är fruktansvärt smidigt!

Så, en efterlängtad promenad blir det ikväll, ska bli kul att få inviga mina nya pjuxer och se om jag kanske slipper min jävla värk under fot och i knä hädanefter. Ha en trevlig tisdagkväll allesammans! :-)

 
Sjukt ful video dock, men man får ju skratta om inte annat.. :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0