Sedan försvann helgen

Fort har helgen gått! Jag har ändock fått en del saker gjorda. Jag tvättade och städade lägenheten i fredagskväll, i väntan på att hämta upp min syster på busstationen. Efter 22 någon gång for vi till mamma i stugan där vi spenderade natten. I lördags var jag som sagt ut med mina vänner Frida och Anna. Vi började med tacomiddag hos Anna vilket var efterlängtat och ruggigt gott! Sedan for vi iväg till en förfest hos Angelica och efter det hamnade vi på Olles där vi helt ovetandes klev in på någon typ av innebandyfest. Men jag klagar faktiskt inte med tanke på att jag träffade en hel drös med människor jag inte sett på länge vilket är fruktansvärt kul! Jag fick även höra en hel del värmande ord den kvällen, så tack! =)

Vi spenderade en stund på Max där det blev onyttig mat som jag egentligen bara mår illa av men som är djävulskt god för stunden. Väl hemma hemma somnade vi inte förrän vid fyra för en viss annan var mer dragen än mig, och stoppade i sig två pan pizzor i en mun som inte kunde sluta prata. Men jag är glad över sällskapet, så jag klagar inte! Dagen därpå tog vi en lång promenad i solskenet och köpte oss varsin twister för att inviga våren, hur mysigt som helst =)

Två långa skol och arbetsdagar kvar, sedan har jag helg. Vet dock inte hur jag ska spendera veckans sista dagar.. Det kan hända att jag far iväg med pappa till Sthlm. Det blir dock ingen nöjes resa, utan en sådan resa man gör för personer man älskar och som behöver stöd i en situation som är ofrånkomlig. Vi kommer finnas här och gå igenom detta som en familj ska göra.. Man måste se detta som ett lidande i ett slutskede och att det blir bättre på andra sidan. Jag vet att det finns en sida där vi ses igen någon dag och det är så jag går vidare. Jag vet att vi kommer sitta och skratta igen så jag sparar mina tårar till skratt inför nästa gång istället.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0