We will all shine a light

Sitter för tillfället och lyssnar på en tio år gammal låt, och det hörs på text och melodi. Men jag måste vara ärlig och säga som det är, det finns mycket musik från 90-talet som faktiskt är ruggigt bra! Katrina and the waves är ett exempel. Många är ute efter att hela tiden hitta ny bra musik, men varför inte försöka hitta ny, fast gammal musik? Sådant man kan ha hört någon gång, och framförallt sådana låtar som man mer än gärna sjunger med i. Jag njuter iallafall.

Syster yster for "hem" igårkväll, det var tungt men inte lika jobbigt som det brukar vara. Men det har förstås en anledning, vi ska ju träffas redan på fredag och det känns oerhört bra. Även om damen ifråga kan bli ganska insjunken i sin mobiltelefon när hon för en gångs skull faktiskt får använda den, så är hon väldigt mysig att hålla om. Så nu i helgen ska jag hålla henne vaken hela natten och bara prata med henne, för det hann jag inte göra så jätte mycket i helgen. Hon hade fullt schå med att prata i telefon, eller springa runt stan och träffa halva kommunens invånare. Men jag älskar henne ändå =)

Ikväll har jag bakat för fulla muggar och försökt se delar av Miami Ink. Bakningen gick inte alls som jag ville vilket resulterade att jag var tvungen att baka ännu mer än planerat, och det gjorde mig inte mycket lyckligare över att vara delaktig på jorden direkt. Jag kan tycka det är kul att baka, men då ska det vara impulsivt och det ska gå relativt fort. Nu gick det sakta, det var bökigt och jag fick göra om hela proceduren två gånger. Men nu är det gjort, så nu står det en massa kakor i kylen! Det ska förövigt med på internatet som jag ska på imorgon, och som jag inte ens har packat till än. Jag får väl slänga ner något i väskan innan jag lägger mig. Det är ju inte direkt någon charter resa vi ska på.. Tavelsjö gården för personlighets övningar eller vad man nu kallar dem för. Men det ska bli kul att få lära känna sin klass lite närmare än på fyllan. Sedan att vissa kanske kommer dricka är upp till dem, det är åtminstone inte mitt mål med resan.

Nu ska jag springa iväg på konsum och inhandla cancer pinnar och lite annat som jag behöver innan imorgon. Sedan ska jag förmodligen duscha och hoppa isäng. Just det, packa också. Och innan nästa vecka ska jag ha bokat tid för en tatuering! Jag ska ha min fågel, jag måste ha den. Den symboliserar så mycket som jag skulle vilja ha kvar i mitt liv just nu, och det kanske kan få mig på bättre tankar om jag kan kolla ned på något som symboliserar två av de absolut mest värdefulla människorna i mitt liv, och som jag vet skulle ha påverkat mig fruktansvärt mycket än idag om dem bara hade funnits kvar på jorden. Så jag får rista in dem på mig istället, i tron på att det faktiskt kommer göra mig starkare. Folk får kalla det fåfänga eller idioti, men personer som känner mig och som vet vad en tatuering kan innebära förstår vad jag menar.

Over and Out!



Kommentarer
Kussen

åh fågeln för M&M ? :)

2008-09-17 @ 11:38:19
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0